donderdag 22 maart 2012

Nog zo'n fijne dag // Another lovely day

Weer zo'n lekkere zonnige dag, net als gister. Ik bloei helemaal op!
Gister heb ik niet in de tuin gewerkt; door een slapeloze nacht en omdat mijn knieĆ«n en vooral mijn heupen toch nog wel wat zeer deden van woensdag. Vooral bukken voelde niet goed, dus heb ik gister lekker nog een deel van het tuinhuisje geschilderd. Schilderen vind ik nog leuker dan tuinieren. Ik bedacht me gister ook dat het niet zo zeer het werk is wat ik leuk vind, maar wat mij motiveert is dat alles weer mooi wordt. Ik hou van mooie dingen. Misschien ook dat ik daarom zo van quilten hou; van hele mooie stofjes nog mooiere quilts maken. Snoepjes voor mij ogen.....  'k Ben Stier van sterrenbeeld, misschien dat dat het is??
Another beautiful sunny day, just like yesterday. I'm blooming!
I didn't work in the garden yesterday; a sleepless night and still painfull knees and hips from gardening wednesday. Specially bending over hurted more than normal, so I picked up a paintbrush and painted a part of our summerhouse. I like painting even better than gardening. I think it's not so much the work I like, but what motivates me is making things pretty. I like pretty things. Maybe that's why I like quilting so much; taking pretty fabrics and make an even prettier quilt. Eyecandy.... I'm a Taurus, maybe that's why??
 
Ik ben net een beetje aan het experimenteren gegaan met de Macro-knop van het fototoestel. Als ik dat nu woensdag had gedaan, had dat "stouteheersbeestje" er wat mooier op gestaan.
Been experimenting with the Macro-button on my camera. If I did this wednesday, I would have had a nicer picture of that "gentlemanbug"
Straks eerst naar de tandarts en dan ga ik dat tuinhuisjesdeel nog een tweede laagje verf geven en daarna misschien toch nog even de tuin in. Of zal ik toch liever maar es achter de naaimachine kruipen om de vele projecten die hier rondslingeren es af te maken? Ik heb zondag eindelijk dat kattenquiltje gesandwiched, er ligt leer en stof te wachten - geknipt en al - om in een tas te worden veranderd, er liggen twee kussenslopen klaar om wat vergroot te worden en die cadeau-quilt is nog steeds geen stap veranderd sinds 3 weken terug......
Later today I have to go to the dentist and when I come back I will give the summerhouse-part a second layer of paint. After that maybe some more gardening. Or should I crawl behind my sewingmachine and finish some projects that are laying around? Sunday I finally sandwiched that catquilt, leather and fabric are hanging on the chair - allready cut - to become a bag together, two pillowcases are folded next to my machine to be enlarged and the quilt-present is no different than 3 weeks ago......
Soms wilde ik wel een katje zijn, lekker slapen en eten en verder niks..... Sometimes I wish I was a cat, sleeping and eating and nothing more.....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen