dinsdag 20 maart 2012

LENTE!!! // SPRING!!!

Eindelijk, eindelijk is het weer Lente! Het zonnetje schijnt, buiten is het weer goed toeven en vandaag heb ik voor het eerst weer lekker in de tuin gewerkt. Door de strenge winter is er veel doodgevroren, dus binnenkort moet ik wat plantjes kopen om de lege plekken te vullen. Ook de vijverplanten hebben een klap gehad en moeten vervangen worden.
En, zoals ik mijn man had beloofd, ben ik na een uurtje opgehouden. Nu bleek ook dat uur al weer te lang geweest, want ik kon net bijna niet uit m'n stoel komen, maarja, dat hoort er nu eenmaal bij (bij mij dan...) Hopelijk heb ik niet al te veel pijn morgen, want dan wil ik ook weer een uurtje in de tuin aan de gang. Hij is nog lang niet schoon en opgeruimd. En eigenlijk wil ik zaterdag met de hogedrukspuit al het straatwerk doen. Dán ben ik pas echt tevreden.
Finally, finally it's Spring!! The sun is shining, it's a joy to be outside again and today I have been working in our garden for the first time. The severe winter killed some plants, so I will have to buy some plants to fill the gaps. The plants in the pond also were hit badly and will have to be replaced.
And, as I promised my hubby, I quit after one hour working. As it turned out that whole hour was still to long, for I couldn't get out of my chair just now. Oh well, that's quite normal (with me..). I do hope the pain won't be to bad tomorrow, because I want to continue with the gardening for another hour. It's still a mess and need much more work. And I actually want to clean the terraces with the pressure-hose (don't know the correct word in english- sorry) by saterday. Thán I will be satisfied completly.
Oja, ik heb een heel raar lieveheersbeestje gezien; zwart met rode stippen.... (als je op de foto klikt wordt ie groter, maar hij is wel een beetje wazig) Is dit nu een "stouteheersbeestje"??
Het barstte trouwens van de lieveheersbeestjes overal. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat zulke gezellige beestjes.... Heb er zelfs nog twee uit de groene container gered. (gek mens...)
Oh, I saw this strange ladybug; black with red dots.... (if you click on the photo it wil enlarge, but it's a bit fussy) Would this be a "gentlemanbug"?? There were very much ladybugs actually. I don't know why, but I find ladybugs such a cozy insect.... I even saved two out of the container (crazy lady..)

Zaterdag had Henk al de bolacacia gesnoeid, omdat dat zwaar werk
voor mijn handen is en ik heb de rest een beetje opgeruimd, dus de voortuin is tenminste wel al klaar voor het voorjaar. Dikke knoppen en de eerste blaadjes zitten al in de hortensia's en ook de japanse esdoorn zit weer vol knopjes.
Saterday Henk pruned the acacia for me, because it's to painful work for my hands, but I cleaned the rest of the front garden so it is ready for springtime. There are big buds and the first tiny leaves in the hydrangeas and tiny buds in the japanese maple.
Vanuit mijn stoel in de kamer kan ik opzij zo de tuin naast de oprit zien waar de hosta's al met flinke punten uit de grond komen. Als dit weer aanhoud en de beloofde 20 graden gehaald word aan het eind van de week, kan ik die hosta's werkelijk per dag zien groeien. Dat vind ik zó mooi!
From my chair in the livingroom I can look sideways in to the garden next to the driveway where the hostas are coming out of the ground with big points of redish-green. When this weather persists and we'll get the 20 degrees (68 F) they promised for the end of this week, I can really see the hostas grow every single day. I love that!
Zo, nu ga ik lekker de verwarming aanzetten, een beker warme chocolademelk maken en even lekker lezen. Ben best koud geworden ondertussen en alles wordt stijf voel ik wel. Ook mijn vingers willen niet meer goed, ik maak veel fouten tijdens het typen. Dus, tot een volgende keer!!
Well, now I'm going to turn up the heating, make a cup of hot cocoa and setlle down with a good book. I'm getting cold now and everything is getting stiff I feel. My fingers are not working good anymore, I'm making lots of mistakes while typing. So, untill next time!!!
Dirk maakt zich niet druk // Dirk doesn't make a fuss

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen