donderdag 9 februari 2012

Nog een blokje klaar // Another block done

Noujazeg! Zo maar nog een blokje klaar van mijn RtI-quilt. Ik heb begin van de week een aantal blokken uitgetekend op patroonpapier en alle stukjes stof uitgezocht en op maat geknipt voor al die blokken. Zo kan ik weer even lekker door naaien. Dit blok heet "Crazy House".
Wellwellwell!! Just another block done for my RtI-quilt. Monday I prepared a few blocks . I've drawn six blocks on patternpaper and choose and cut all the fabrics for them so I can keep on sewing. This block is called "Crazy House".


Gisteren, tijdens het surfen, vond ik een leuke manier om een quilt-top te maken. Het is een soort weven van strips van stof die in een golvende manier gesneden of geknipt zijn. Het is vooral erg leuk als mooie achtergrond voor een applicatie. Zo gauw de temperaturen buiten iets minder koud zijn (mijn lijf Haat deze koude tijden) ga ik op jacht naar wat mooie batikstoffen om deze techniek te proberen. Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel;
Yesterday while I was surfing the web I found a great style of putting a quilt-top together. It's like weaving fabric strips which are cut in a wavy way. It's great for a background for a lovely applique. As soon as it is a bit less cold outside (my body can't stand this cold temperatures) I'm going on the hunt for some lovely batiks to try this technique.  Here is an example of what it looks like;

De ruimtes (smalle witte lijntjes) tussen de twee kleuren is volgens mij  niet de bedoeling, maar dat is iets om op te letten dus. Ik denk zelf dat dat een kwestie van precies werken is.
The spaces (small white lines) between the two collors are not meant to be there I guess, but that's something to keep in mind when I try this. I think that's a mather of working precisely.  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen