vrijdag 10 februari 2012

Issie niet mooi??? // Isn't it pretty???

De blogheader bedoel ik dus ^ hierboven...  Mooi he? Heeft mijn zusje gedaan. Lief he??
Was leuk om dit vanavond in mijn mail-vakje te vinden, want het was geen makkelijke dag vandaag. Koud en moe en een dokter die moeilijk doet om me een nieuw doosje slaappillen te geven. Pillen die ik al 4 jaar gebruik, samen met alle andere medicijnen. Alles heeft ie zelf voorgeschreven en nu ineens vind hij de combinatie niet zo fijn. Nouja, ik heb ze net opgehaald bij de apotheek, dus ik heb toch mn zin gekregen.
Vandaag ben ik met mijn broer(tje) naar Oma op bezoek geweest. Ze gaat erg snel achteruit en ik wil haar nu gewoon wat vaker zien, ook al moet ik er een uur voor rijden. Ze is gelukkig nog goed bij en we hebben gezellig gekletst. Onze ouders kwamen ook nog langs en toen wij net weg gingen kwamen er nog 2 tantes in. Aan aandacht komt ze niks te kort gelukkig.
The blogheader I mean ^above....  Nice he? My little sister made it for me. Sweet isn't she?
Found it very nice to find this in my mailbox this evening, because I had a difficult day today. I'm cold and tired and found my doctor being difficult about giving me a new prescription of sleepingpills. Pills I'm taking for more than 4 years now, together with all other medicins I'm taking. According to him I can't take them together, but he prescribed them himself!!!  Well, I won the discussion, because I could pick them up an hour ago.
Today my (little) brother and I went to visit our grandmother. Her health is declining rappidly and I just had to see her today, eventhough we have to drive for a hour. Luckely she is very clear of mind and we chatted nicely. Our parents came in a bit later and when we where ready to go, 2 aunts came in.  She is not being forgotten by the family.
Toen Oma van haar huis naar een verzorgingshuis verhuisde kreeg ik het schilderij dat ik al vele jaren had bewonderd. Ze kreeg het van een nichtje in Canada, waar ze op bezoek was. Elk jaar dat ik bij haar logeerde (wat ik tot mijn 20e heb gedaan) zei ik al tegen haar dat wanneer ze hem zat was ik hem wel wilde hebben. Ze vind het leuk dat ik hem nu heb en ik ga proberen die nicht (voor mij een achter-achter-nicht) eens op te sporen op Facebook ofzo. Ze woont in Vancouver - waar we ooit nog eens naartoe willen - en zou het leuk vinden haar te vinden en te laten weten dat het schilderij nu bij mij hangt en zeer gewaardeerd wordt.
When Grandma moved to a nursinghome I got the painting I've been admiring for many years. She got it from a niece when she was in Canada visiting the family there.  Every year when I spend a week of vacation with my grandmother ( and I did till I was 20) I told her I would love to have the painting when she would get tired of it.  Grandma thinks it's great that I have it now and I am going to try to find this niece on Facebook or somewhere else maybe. She lives in Vancouver - where we want to go sometime - and I would love to let her know that her painting is still admired and loved. 
Vancouver Island, where Grandma stayed during here visit in 1977
Ik hoop dat ik nog vaak met Oma over Canada en onze familie daar kan praten.
Hopefully I can talk about Canada and our family there with my grandmother for a long time.

1 opmerking:

  1. I just found your blog and it is adorable! You enjoy much of the same things I do, being it quilting and cats! I will read all that you wrote and will always come back. And one day I will give you my blog address too, ok?
    All the best!
    MKL

    BeantwoordenVerwijderen