maandag 20 februari 2012

Een nieuwe dag.... // A new day....

Na een moeilijke week en een rustig weekend kan ik weer met nieuwe energie een nieuwe dag beginnen.
Mijn lief is weer op weg en ik ga vandaag eens rustig bedenken wat ik deze week ga doen. Verder met een quilt (waar ik nog even niks van kan laten zien, het is een cadeau, sorry), dat kattenquiltje eindelijk es sandwichen, een experimenteel quiltje maken, beginnen met vakantiefoto's inplakken, proberen elke dag een stukje te bewegen op mijn roeimachine???
After a difficult week and a quiet weekend I found enough energy to start a new day.
My love is on the road again and I'm taking some time to think what I want to do this week. Continue a quilt I'm making (can't show you yet, it's a gift, sorry), finally sandwich that cat-quilt, start with an experimental quilttop, have a start with making our 2010 vacation-pictures-album (have no idea how you say that in correct english!), try to row on my rowingmachine every day?? 
hij houdt niet van maandagen // he doen's like mondays
Ondanks dat ik hele dagen thuis ben verveel ik me geen moment. Vaak heb ik aan het eind van de week nog niet de helft gedaan wat ik voorgenomen had, of juist meer dingen op mn hals gehaald dan goed voor me is..... Wat ik in een week kan proppen hangt helaas ook erg af van hoe ik slaap. Vannacht heb ik bijvoorbeeld goed geslapen (voor het eerst in bijna 5 weken!) en had ik het idee heel wat aan te kunnen pakken vandaag.
Even though I'm home every day I never get bored. Very often I haven't done half of the things I planned for that week, or, simply did far to much then was good for me. Unfortunately it depends very much on how I sleep that week/day. This night for instance I slept very well (for the first time in 5 weeks!) and I thought today would be a good day to get a lot done.
Eerst maar es effe lekker uitgebreid gestoft en gezogen, dus alles van z'n plek en ook omhoog kijken tijdens het werk..... ;-D (ondertussen ook nog even wat met de meubels aan het schuiven geweest), de wc van boven tot onder lekker gesopt, een was weg gestreken en boven ook nog gestoft.....
........en toen was alle energie al weer op, over en uit, uitgeput....  Nou, dat duurde ook niet lang, of wel?? Ik begon nog maar net! Wilde eigenlijk de keuken eens lekker uitruimen en schoonmaken.
Dus, nu zit ik weer in mijn fijne stoel met een pot thee en een goed boek. Ook niet vervelend.
First I had a thorough dusting and vacuuming, that means also moving stuff of their spot to get under and behind everything and looking up while cleaning..... ;-D  (meanwhile did a bit of shuffling with the furniture), gave the bathroom a good cleaning, ironed a washload away and did a bit of dusting the upstairs......
....... and than the energy was gone, done, spent, exhausted.....  Well, that didn't take long, did it?? I was just beginning! Wanted to clear out and clean the kitchen..... 
So, now I'm in my comfortable chair with a pot of tea and a good book. Not bad either.....
Deze stoel zou ik wel willen hebben // This chair I would love to own
Morgen is er een nieuwe dag......
There will be a new day tomorrow......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen