donderdag 26 januari 2012

Vakantieplannen....??// Planning a vacation......??

Henk en ik maken er geen geheim van; we zijn gek op amerika geworden en zouden zo snel mogelijk weer terug gaan. Maarja, dat sparen gaat nu éénmaal niet zo hard en wanneer we gaan moet dat ook zonder geldzorgen zijn. En die gekke Henkie zegt laatst ook nog dat we een volgende keer eigenlijk vier weken moeten gaan. Er is gewoon te veel te zien en drie weken is zó snel om! Dus dat betekend nog langer sparen! Dit jaar gaat het dus waarschijnlijk niet meer lukken, hopelijk volgend jaar?
Henk and I don't make it a secret; we LOVE the USA and want to go again there as soon as possible. But saving up for that doesn't go that fast and when we go it has to be without worries about money. And that silly Henk said last week that when we go next time, we should go for four weeks. There's too much to see and those three weeks are gone by so soon. But thát means we have to save up even longer!! It's not likely that we'll go this year therefor, maybe next year?? 
Om één of andere reden ben ik erg bezig met leuke kleine dorpjes vinden in Alabama. Ik weet ook niet goed waarom nu perse Alabama, maar het trekt mij gewoon erg aan. Wanneer ik probeer te bedenken hoe deze staat er voornamelijk uit ziet dan denk ik aan grote statige huizen, kleine dorpjes met veel grote bomen en kleine winkeltjes en dat alle huizen een "porch"(veranda) hebben. Ook zoiets, ik ben gek van "porches". Zou ik in een eerder leven soms een Zuidelijke Dame zijn geweest???
For some strange reason I am preoccupied by looking for lovely little towns in Alabama. I don't know why Alabama exactly, but somehow I'm appealed to it. When I think about how I think that state looks like I think of great mansions, little towns with lots of big trees and lovely little stores and all houses have porches.  A porch, that is also something I'm drawn to. Maybe I was a Southern Bell in a former life???


Met een route ben ik al lekker mee begonnen en ik heb dus nog tijd zat om het te perfectioneren. Wanneer we gaan zullen we het diepe zuiden gaan bekijken. Daar valt Alabama onder, maar ook Mississippi, Georgia, Tennessee en Louisiana. Eigenlijk Florida ook, maar dat wordt dan een beetje te veel van het goede en ik weet niet of dat goed gaat komen (al heb ik ook een route klaar liggen waar we Florida ook mee pikken).
Achja, ik mag toch dromen, of niet?? Ik heb iets nodig om naar uit te kijken en dus doe ik dat zo.....
I already begon on making an itinerary and have lots of time to perfect it. When we'll go we will be going to see the "deep south". That includes Alabama, but also Mississippi, Georgia, Tennessee ans Louisiana. Actually Florida too, but I think it wil be too much for one vacation (although I also have an itinerary in which we "do" Florida too).  Ah well, a girl can dream, can she??  I just need something to look forward to and this is how I do that.....
en deze staat nog te koop ook!!! // and this one is for sale!!!
 

http://www.puttinonthegrits.com

Nu ben ik alleen net met mooie huizen zoeken nog een leuke site tegen gekomen die je absoluut even moet bekijken; My blue cottage  Alleen staan deze huizen dus in North Carolina!! Zou ik die er ook bij moeten nemen dan?? Maar dan moet South Carolina ook natuurlijk.
Gut, vier weken is misschien ook te kort.......
Searching for some lovely houses I came across a lovely site you háve to visit;  My blue Cottage
But these houses are in North Carolina!! Should I include that in the next trip too? But then I have to include South Carolina also ofcourse.
Gosh, four weeks is also too short maybe........

Heel iets anders, maar haast net zo leuk, vond ik ook nog op het wereld wijde web;
een boekentas maar dan anders. Een tas van een boek! 
Heel leuk, maar ik denk niet dat ik ooit een boek uit zijn kaft zou durven snijden....
Something completely different, but almost as fun and great, I found on the world wide web;
a bookcase, but a bit different. A purse out of a book!
Love it, but I don't think I could ever cut a book out of his cover....


1 opmerking:

  1. Kan me voorstellen dat jullie de USA geweldig vinden. Ben er zelf ook al eens geweest. 3 weken lang een aantal staten doorgekruist. Gewoon met een leaseauto. We zijn begonnen in Miami en geeindigd in Calgary Canada. Veel indrukken opgedaan. Een geweldige ervaring. Zou er best nog wel eens een keertje er naar toe willen.

    Het gaat jullie vast lukken om nog een keertje daar de vakantie door te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen