dinsdag 8 november 2011

update na vanmorgen...

(zo blog je een week niet en zo blog je twee keer op een dag.... )
Allemachtig, wat een klerenzooi!!!!  Met leer werken is wel effe wat anders dan met stoffen werken. Aan wat spelden en een schaar heb je gewoon niet genoeg!  Ook duurt het in elkaar zetten van een leren tas wel even wat langer dan een stoffen tas. Met stof kan ik in een goede dag een tas in elkaar zetten. Nu ben ik om 12 uur begonnen en ben ik net ( iets voor 7 uur) opgehouden en ben ik nog niet halverwege!  Toch vind ik het erg leuk om te doen, want volgens mij wordt dit een hele leuke.
Wat foto's van onderdelen dan maar???
De gesp in western stijl natuurlijk.
De stoffen waarvan 1 de voering wordt.
Ook een hoop gereedschap nodig.
Hierboven dus al een sneak-previeuw van het ontwerp. Dan ook maar helemaal laten zien dan???
Dit wordt de voorkant. De gesp ligt hier los voor het idee....

En dit wordt dus de achterkant, hier al compleet met ingezette rits.
Nouja, ik snap wel dat het niet ieders smaak is, maar geheel de mijne! Stoer maar toch apart. Als het allemaal lukt zoals ik het in m'n hoofd heb, wordt het wel wat....  Die ingezette rits vond ik ook erg goed gelukt, al zeg ik het zelf. Alleen dat geklieder met lijm (alles moet eerst gelijmd worden voor je kan naaien) vind ik iets minder. Ik heb een hekel aan vieze vingers..... Maar alle losse onderdelen zijn nu klaar.
Morgen ga ik dan een poging doen (eerst op een proeflapje natuurlijk) om te kijken of ik het zelf kan naaien op mijn HTK-machine of dat dit toch met een professionele machine moet. Al dat zwart moet dus langs de randjes genaaid worden. Alleen lijm is niet voldoende. En door de golf-beweging daarin komt mijn machinale quilt-ervaring ook weer van pas, want dat moet zonder onder-transport en moet ik zelf sturen. Net als met machinaal quilten dus. (en dat is niet zo makkelijk als het klinkt).  Ik denk dat ik dat alleen wel met zwart garen ga doen, i.p.v. contrasterend garen zoals je bij gekochte tassen ziet. Een klein foutje zie je dan niet zo erg (hoop ik....)  En - natuurlijk - komen er ook veel, heel veel popnagels (holnieten heten die officieel) op. Ben ik gek op!!!  Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Jij ook???
Deze tas hieronder was de inspiratie voor die van mij.....

Dan valt die van mij best nog wel mee he??

1 opmerking:

  1. WAUW!!!! jeetje wat VET!! super cool die tas. kicke die gesp dr op. echt super super cool. ben echt rete nieuwschierig naar het eind resultaat. Goed bezig zus

    BeantwoordenVerwijderen