donderdag 10 november 2011

Tja, wat zal ik zeggen....

Gezondheid is er nog niet echt op vooruit gegaan, maar heb vandaag een redelijke dag gehad qua naaien enzo. Mijn glas-in-lood-quilt is klaar wat doorquilten betreft dan! Yeah!! 


Daarna voorzichtig begonnen met de leer-applicaties naaien, wat nog heel niet mee viel. Eén kant ging redelijk goed, de andere kant niet zo. Maar uithalen en opnieuw doen is geen optie met leer helaas, want de gaatjes kun je niet wegwerken. Dus hier en daar wat hobbeldebobbel gegaan, maar omdat de tas voor mezelf is (en nog de eerste leren ook) vergeef ik het mezelf maar....  


1e is dus redelijk goed, 2e kant niet zo goed, maar dat is de achterkant en daar heb ik wel mooi effe een rits met een gevoerd zakje ook in gemaakt....  Ik denk dat ik de rest op les moet doen, want met drie lagen op elkaar, wordt het waarschijnlijk een beetje teveel voor mijn machientje. 
Ook nog even twee andere tassen een begin mee gemaakt, want die lieten me maar niet los. Allebei van suede, het heerlijkste zachte suede dat je ooit gevoeld hebt. En het ruikt ook zo lekker.....


Bij die eerste is de uiteindelijke vorm wel duidelijk. De tweede wordt een soort buideltasje. Ronde bodem en boven aan komen nestelringen waar ik dan een ketting door heen haal. Gewoon een ideetje uit m'n hoofd, zonder echt patroon ofzo, dus ik zie wel hoe hij gaat worden. Beetje raar misschien, maar je moet soms wat proberen toch?? 
Nou, vanavond dan toch maar een slaappil nemen, want na twee weken niet slapen en nu die verkoudheid erbij word ik er niet leuker op. Ik heb zelfs mijn oppasochtend afgebeld (of gewoon gevraagd of ze iemand anders kon vragen dus) want ik sta te bibberen op mn benen. Ik zag mezelf al zo van de trap af kukelen met die lieverd op de arm......   brrrrrr, daar zou ik alleen van wakker liggen. 
Maar zo kan ik wellicht het weekend voor Henk nog een beetje gezellig zijn en niet de hele dag op bed liggen.
Alvast fijn weekend en tot een volgende keer! 

1 opmerking:

  1. Wat wordt je quilt mooi. Mail je nog een foto naar Aagje? Heb het wel gedaan met de roodborstjesquilt. Kreeg er zo waar een leuke reactie op.

    BeantwoordenVerwijderen