woensdag 23 november 2011

Thanksgiving

Thanksgiving is natuurlijk een puur amerikaanse feestdag, maar we ontkomen er in dit kleine wereldje niet aan om er ook een tik van mee te krijgen. Als vervent blogger en volger van veel (amerikaanse) blogs is het ook voor mij een klein beetje stil staan bij waar ik dankbaar voor ben. En als ik er goed over nadenk is dat toch nog meer dan ik dacht....  Eigenlijk alleen maar fijn toch???
Thanksgiving is a pure american holiday ofcourse, but in this small world we can't help getting a bit infected with the holidayspirit. As almost-everyday-blogger and big fan of other (american) bloggers I want to take a little  moment to consider what I am grateful for. And when I think about it, it's more than I initialy thought..... Isn't that great??!! 

Eerste en belangrijkste is natuurlijk mijn  Henk, mijn lief, beste vriend en degene waar ik voor leef. Degene die ik (bijna) alles kan vertellen, alles mee kan delen, goed of slecht. Ook de liefde die we beide opvatte voor het reizen in de US is mij heel dierbaar.
First and foremost ofcours is Henk, love of my life, best friend and the one I live for. The one I tell (almost) everything to, happy or sad. The love we share of traveling to the US  is very dear to me.

En dan, als goede tweede toch zeker, Mijn Jongens! Mijn vorige twee berichten zeggen genoeg, hoef ik hier niet uit te leggen toch??
And, ofcourse, in a good second place, My Boys!! My last two posts would say enough don't you think?? 
Ook de vrachtwagen waar Henk mee rijdt ben ik dankbaar voor. Nieuw, veilig, groot en comfortabel, zodat mijn lief zijn werk zo goed en veilig mogelijk kan doen, zodat hij elk weekend weer veilig thuis komt van zijn werk. Werk waar hij veel van houdt en ik ook.
A nother thing I'm greatful for is the truck Henk drives. New, safe, big and comfortable, so my love can do his job as good and safely as possible. Work he loves and so do I. 

De ontzettend leuke hobby die we delen - rijden met onze zelfgebouwde 4x4 door het lastigste terrein denkbaar - en de geweldige mensen die we hebben leren kennen hier door en vrienden aan over gehouden hebben.
The fun hobby we share - driving with our self-build 4x4 in the most difficult terrain as possible - and the fantastic people and some good friends we met doing this. 
Our (Henk and mine) biggest fan, Mama Ietje, visits my blog every day!
Ook al zoek je je eigen familie niet uit, ik ben zeer dankbaar dat we een redelijk normale familie hebben en nog alle verjaardagen en feesten samen vieren. Dankbaar dat Henk gek is met mijn ouders, blij dat ik zo goed op kan schieten met mijn schoonmoeder. Dankbaar dat ik mijn schoonvader goed heb leren kennen voor hij zo plotsteling overleed, dankbaar dat het geen lijdensweg was, voor hem zowel als voor ons.
Even though you can't pick and choose your family, I am very grateful that we have a reasonably normal family and we celebrate all our birthdays and holidays together. Thankful for the good bond Henk has with my parents and the love I have for my mother-in-law. Greatful that I had the chance to really get to know my father-in-law before he died so suddenly, thankful that he didn't suffer, aswell for him as for us.
Dankbaar dat we een fijn huis hebben // Grateful for the great house we own
Dankbaar voor een stukje aarde dat we onze kunnen noemen // Grateful for a little piece of earth we can call ours.
Heel, heel, heel erg dankbaar voor de reizen die we hebben mogen maken, samen hebben mogen delen. Verliefd geworden op dat grote land en zijn schitterende natuur. En heel erg hopend dat we daar nog veel meer van mogen ontdekken samen.  (foto's zijn genomen in Sedona, mijn favoriet tot nu toe)
Very, very, very grateful for all the traveling we have been able to do and experiance together. Falling in love with that great country and its beautiful nature. And very much hoping we will have the chance to see much and much more. (this pictures are taken in Sedona, my favorite so far) 
Relaxed en gelukkig in Sedona // Relaxed and happy in Sedona
Er is zo veel meer waar ik dankbaar voor ben, maar dit is al een erg lange post aan het worden. Ik wilde dat ik ook dankbaar voor mijn gezondheid kon zijn, maar dat is nu net iets wat niet zo geweldig is. Maar, ik doe nog steeds mijn eigen huishouden, kan nog steeds onze eigen auto rijden en ben nog steeds onafhankelijk. Heel veel dank alleen al daarvoor!!!  Dus, je ziet, ik ben een rijke vrouw en ik ben me er van bewust. Een hele fijne Thanksgiving morgen en sta er eens even bij stil waar jij dankbaar voor bent.
There is much more I'm grateful for, but this post is already getting very big. I wished I could be grateful for my health, but that's just one thing I am wanting for more/better.  But, I'm still doing my own housekeeping, am able to drive our own car and am still very independend. Thanks for that!!! 
So, you see, I'm a very wealthy woman and I know I am. 
Have a good Thanksgiving everybody and think a wile for what you are grateful for. 

3 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit allemaal mooi gezegd. Het zijn inderdaad vaak de kleine dingen waar men dankbaar voor zou moeten zijn, maar vaak als iets heel gewoons aanvaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bianca,

    Heb een beetje aan mijn web blog zitten prutsen en heb een andere naam voor mijn blogspot. Dit is het geworden: http//quiltschilder.blogspot.com

    Fijn weekend
    Reny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie verhaal Bianca. Fijn dat er, ondanks dat je lijf niet altijd wil meewerken, toch nog zo'n lijst hebt waar je dankbaar om kunt zijn. Houden zo!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen