woensdag 16 november 2011

Tassen-virus grijpt om zich heen....

Get, wat ben ik vanmiddag lekker opgeschoten op tassen-cursus. Van het weekend had ik een hoop ruzie met die holnieten (studs) en om ze er recht in te krijgen. Van alles geprobeerd, twee repen leer vernaggelt met ze er weer uit prutsen, Henk die er bijna net zo druk mee was met testen, maar uiteindelijk maar aan de kant gelegd omdat het gewoon niet mooi werd met slagstempel en hamer. Henk zei dat de holnieten te lang waren, maar ik kreeg vandaag gelukkig gelijk;  met de handpers (spindel) gaat het wel goed en zit het mooi. Niks niet te lange nieten, niks niet te weinig lagen leer....  Met zo'n spindel gaat het gewoon Perfect!!
Beetje rare foto dit, maar alleen de bodem zit er nog maar in en kan de tas nog niet staan.
Ook kan ik thuis nu wel een hoop voor bereiden ( de gaatjes op de juiste plaatsen maken, alle losse delen samenstellen ) maar het daadwerkelijke samenpersen van de holnieten moet dus weer wachten tot de volgende les. Wel ben ik er nu dus uit (als Henk het tenminste goed vind) dat ik zelf ook zo'n spindel wil hebben. Het eindresultaat is 200 % mooier en nog sneller ook. Maar daar ga ik op mn gemak naar op zoek, zo lang ik nog les heb kan ik daar de dingen in elkaar zetten.
Hier kun je het ietsie beter zien. Die flappen aan de zijkant zijn dus de zij-panelen.
Toen ik vanavond thuis kwam zat ik nog zo vol ideeën dat ik gelijk nog even door gegaan ben. Zo heb ik een tussenstuk gemaakt voor de twee hengsels en twee sierstrips voor op de zijpanelen. Daarna moest ik echt ophouden want m'n handen willen nu echt niet meer.
Het idee achter dat tussenstuk is zo; aan elk van de zijpanelen komt een ring waar ik beide hengsels aan kan maken zodat ik een korte handtas heb. Maar als ik hem over de schouder wil dragen doe ik dat tussenstuk tussen de twee hengsels en is hij een schoudertas.  Ja, lastig uitleggen, maar als hij éénmaal af is kan ik het laten zien d.m.v. foto's. De middelste strip is de sluitingsriem, het gedeelte waar je de gesp in steekt (hoe heet zoiets??)  Die andere twee strips, met die zilveren concho's (rondjes) komen op de zijpanelen puur als extra versiering. Ik houd van bling-bling en veel studs en een hoop zilver enzo....
That's the cowboy-style!!!  
Verder heb ik nog een tas gesneden (die van dat papieren model) en ik denk ook al dat ik weet hoe ik hem in elkaar ga zetten. Langs alle randen van die nestelringetjes (gaatjes met een metalen randje zeg maar) en die dan met veters verbinden. Een variatie op de ouderwetse naaistijl.
Ja, 'k heb ideeën genoeg hoor.

Oja, vanmorgen heb ik ook nog de glas-in-lood-quilt de binding om gemaakt en nog een etiket laten drukken ook! De tunnels heb ik er aangezet en ik hoef nu alleen nog maar (?!) met de hand de binding af te werken. Het rottigste werkje van een quilt maken vind ik. En van die Convoy-quilt ben ik nog niet eens klaar met afwerken!!!  Die handen he?!
Zo, en nu met een borrel en een paar pijnstillers nog even zitten voor ik naar bed ga. Kan ik er morgen weer fris en fruitig tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen