maandag 14 november 2011

Rustig weekend gehad.

Gister waren Cees en Dirk jarig. Alweer 7 jaar geworden die twee!!! (in mensenjaren zijn ze nu dus van middelbare leeftijd.....)

Zo, weer maandag en het weekend voorbij. Wat gaat dat toch altijd veel te snel voorbij.
Veel hebben we eigenlijk niet gedaan, wat ook wel es lekker is. Henk is lekker in de garage aan het spelen geweest (en wat is de garage weer netjes en schoon!!) en ik ben binnen aan het keutelen geweest. Kreeg het zomaar op mn heupen en ben hevig aan het schoonmaken geweest, inclusief ramen lappen enzo. Heb ik wel vaker als ik een langere tijd niet zo lekker ben geweest (nu door verkoudheid, maar meestal in slechte slaapperiode of veel pijn van de fibro) dat ik dan ineens heel poetserig word. Nouja, er zijn ergere dingen toch?
Zaterdag ben ik ook nog met mn cowboytas bezig geweest, want ik had eindelijk besloten hoe ik hem in elkaar zou gaan zetten. Met veel holnietjes (klinknageltjes voor leer zeg maar). Helaas ging het niet zo mooi als ik hoopte en heeft Henk de eerste holnieten weer voorzichtig voor me er uit gehaald. Ik moet het toch op les doen, omdat ik daar een handpers ter beschikking heb. Thuis moet ik het met een slagstempel en de hamer doen, wat gewoon lang zo mooi niet wordt.
Gister ben ik druk geweest met tekenen van een nieuw model voor een tas. Ik ga in het vervolg eerst een model van stevig papier maken, zodat ik kan zien waar ik dingen aan moet passen of op moet letten. Ik vind het zonde als ik al in het leer aan het snijden ga en niet goed weet of het wordt wat ik wil.  Dit is het model geworden;

Dat kleintje heb ik eerst gemaakt als proefje, toen die grote in de daadwerkelijk maten. Maar door dat kleintje heb ik wel het idee gekregen om bij elke tas een mini erbij te maken voor make-up of medicijnen ofzo. Vond ik wel een grappig idee.  Vandaag ga ik dit model dus uit echt leer snijden en een begin ermee maken. Dan heb ik genoeg te doen voor de voorlopige lessen.


* dit is de tekening die ik maakte als layout voor de tas. Hier en daar heb ik al wat wijzigingen aan gebracht, maar hij klopt wel redelijk met wat ik voor ogen had.
Deze tas komt - als hij goed is gelukt - te koop. Ook kan ik hem in andere kleuren en soorten leer maken natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten