dinsdag 15 november 2011

Katten en quilts....

.... en quilts en katten. Wat is dat toch met die twee dat ze zo'n enorme aantrekkingskracht op elkaar hebben?? Op vele blogs die ik volg spelen katten vaak een grote rol, misschien wel net zo'n grote als bij ons thuis. Maar ook veel quilters blijken katten te hebben. Waarom???  Katten verharen over quilts heen, willen er altijd boven op  liggen, in wat voor een staat van ontwikkeling dan ook.... Soms maken die kattenbeestjes zelfs halen in mooie quilts. Hier in huis is het vooral het inpikken van warmte wat mij ten deel valt;
Vanavond met de verwarming op 22 graden had ik het nog steeds koud en besloot een quilt om mijn benen te wikkelen voor wat meer warmte. Moest op een gegeven moment naar de wc. Kom ik terug, quilt op de grond met een kat in de quilt gewikkeld alsof hij een sausijzenbroodje na deed.....
 Ik kon nog net een lullig klein puntje quilt over mijn koude voeten leggen.....
Wat moet je nou toch met zulke huisgenoten???  Naar buiten doen?? In de koude garage laten slapen??
Neeee, tuurlijk niet, die gaan zo lekker alle vier mee naar bed waar ze een eigen plekje op mogen zoeken. In twee gevallen waarschijnlijk nog onder de dekens ook nog..... En ik???  Ik mag er gelukkig ook bij...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen