zondag 2 oktober 2011

Watten in mn hoofd.

Bij gebrek aan energie om wat nuttigs te doen, heb ik vandaag weer eens uitgebreid gespeeld met m'n EQ. Ik loop al een poosje rond met het idee om weer eens een zgn. sampler-quilt te maken, maar nu voor mijzelf. Een sampler is een quilt die is opgebouwd uit allemaal verschillende blokken, bedoeld om diverse technieken te oefenen. De eerste en enige sampler die ik ooit gemaakt heb, heb ik aan mijn ouders gegeven voor hun 30e trouwdag. 
Een goede uitdaging voor mezelf leek me en wel met een quilt van 100 (!?) verschillende blokken. Met een sashing van 2 cm tussen de blokken van 15 cm in t vierkant en een rand van 15 cm wordt de quilt dan 202 cm bij 202 cm.
 

Dit is dus de eerste ruwe set-up dus hoor!!! Met alleen rood, oranje en geel tot nu toe, maar misschien maak ik hem wel helemaal met alleen rood in drie tinten met wit, of misschien in rood en paars met wit, of geel en oranje met zwart......   Oneindig veel mogelijkheden!!! Ook het formaat van de blokken is nog aan te passen, want eerlijk gezegd, er zitten blokken bij die nog wel heeeeeel ingewikkeld gaan worden als ik ze zo klein maak. Maarja, als de blokken 30 bij 30 worden, wordt de quilt weer veel te groot, dus zou ik maar 50 blokken kunnen maken...... 
Je ziet, het idee is nog in zijn geheel niet uitgewerkt ofzo. Daar willen mijn hersens nog niet aan, er zitten veel te veel watten in mijn hoofd. 
Het slapen is op het moment weer flut, zoals je misschien al raadde??? Vandaar....

Oja, nog wel gister mn halfrondetas eindelijk af gemaakt;



Ga hem toch te koop zetten op  mijn site  en als iemand hem in andere kleuren en/of thema wil hebben, doe ik dat in opdracht. De kleintjes, zoals die zwart/witte gaat rond de € 35 kosten, de grote wel € 75 ben ik bang. Er gaat gewoon ook veel stof en andere dingen in zitten, dat ik er dan nog weinig op verdien. Vandaar dat ik ze dus alleen in opdracht maak. Zomaar een paar verschillende maken en dan hopen dat ik ze verkoop word me gewoon te kostbaar.  Van die kleintjes ga ik misschien wel nog 2 of 3 andere maken. 
Dus, als je zo'n tas wilt hebben, neem maar contact met me op, via hier of via mijn site. Ook leuk als cadeautje voor een lieve vriendin of dochter. 
De kleine tas is ongeveer 40 cm breed en 20 cm hoog. De grote is ongeveer 50 cm breed en 35 cm hoog. Maar in opdracht zijn alle maten hier tussenin of aangepast te realiseren natuurlijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen