maandag 24 oktober 2011

Leer, stof en nog meer ideeën

Voor het eerst in jaren weer es op de stofjesmarkt in Apeldoorn rond gelopen. Voornamelijk om een idee te krijgen hoeveel tas-fornituren daar nu te krijgen zijn. Nou, heel veel dus en ik heb ook gesmuld van al die mooie stoffen. De ideeën stormden weer door mijn hoofd, maar ik heb me redelijk in kunnen houden. Maar 2 lappen stof mee genomen. Een halve meter zware gordijnstof, voor een tas-ideetje dat ik heb en een meter schitterende geflokte stof waar ik vanalles in zag. Voor maar € 3,= kon ik het niet laten liggen.
 


Nu weet ik ook een beetje wat voor een stoffen ik op de markt kan 'scooren' voor toekomstige ideeën enzo. 
Daarna ben ik naar Zwolle gereden, waar een leer-groothandel zit. Daar wilde ik eens kijken wat voor soorten leer en leerproducten ze daar hebben. Waar ik cursus heb liggen ook wel stukken leer, maar omdat het nogal vol en klein is, kan ik daar niet eens uitgebreid in de voorraad staan neuzen. Nou, bij de groothandel keek ik mijn ogen uit! Alle kleuren die je je kan voorstellen, met bedrukking, zonder, met ingestansde patronen (zoals bloemenprint e.d.), dik leer, dun leer, schapen-, koeien-, slagenleer, zeg het maar!!!!  Omdat ik gek ben op zachte huiden heb ik ten eerste twee mooie stukken suede mee genomen. Pikzwart en rood. Daar kan ik zo veel dingen mee maken dat ik daar tijden zoet mee kan zijn. Ook een stuk rood/bruin glad leer vond ik ontzettend mooi en zag ik een tas in met de stof die op de markt had gekocht.  Drie lappen leer voor € 50. Daar kan geen winkel tegen op. 
 

Het eerste wat ik dan ook deed, was die lap stof bij het gladde rood/bruine leer houden, kijken of het in het echt net zo'n mooie combinatie was als in mijn hoofd.....

Ik vind het schit-te-rend!!!  De stof is in het echt iets bruiner, wat hier op de foto nogal zwart overkomt. 
De tas die ik in gedachten heb ben ik al in het stof aan het maken. Omdat ik geen echt patroon heb, wil ik eerst een "proef-tas" maken, omdat ik niet in leer wil gaan snijden voor ik een goed model heb. Die ga ik dus eerst afmaken, dan pas ga ik hem in deze stof en dit leer maken. 
Van het zwarte en rode suede wil een tas maken in western-stijl. Met bijpassende portemonnee als het effe kan ook nog. En het rode suede wil ik ook gebruiken in een andere tas (die alleen nog in mijn hoofd bestaat) met een zware en gladde zwart leer. 
Oh, ideeën genoeg!!! 
Maar ik moet eerst weer warm worden. Ik ben nu al twee uur thuis en mijn handen voelen nog steeds als bevroren aan....  Ik kan er écht niet meer tegen, die kou. Pffff, en het moet nog winter worden...... 
Maareh.....  wat vind je van mijn ideeën????  Heb jij nog leuke???? 

1 opmerking:

  1. Geweldige stof en.... geweldige ideeen..... Wow wat mooi. Gelukkig hoef ik voorlopig niet naar Zwolle want anders..... ALhoewel binnenkort moet ik weer naar Enschede en daar is Harry's stoffenhal... Oeps.... maar flink uit de buurt blijven....

    BeantwoordenVerwijderen