donderdag 6 oktober 2011

Leer en krankzinnigheid.....

En alweer bijna een week voorbij zonder veel bijzonders gedaan te hebben. Gebeurd de laatste tijd wel vaak helaas. Gister heb ik wel de eerste les "tassen van leer maken"  gehad in Arnhem bij de Modevakopleiding. Nog niet zo veel gedaan, omdat de lerares (leuk mens trouwens) natuurlijk eerst van alles uit moest leggen qua materiaal, machines en technieken. We mochten beginnen met een oude tas wat opleuken en dat deed ik dus ook. Alleen ben ik niet veel verder gekomen dan wat stukjes van de tas afhalen en een mooi stukje paars leer uitzoeken waar ik de tas mee op ga leuken. (raar woord trouwens "op-leuken", staat dat in de Dikke van Dale?? Zoek ik zo op). De stukjes leer uitsnijden en op de tas lijmen kan ik thuis doen en dan ga ik de volgende les beginnen met de studs/popnagels/holnagels erop te maken. Ik maak dan ook pas een foto als hij klaar is hoor. Dit is in elk geval vast een foto van de tas zoals hij was en het stukkie leer wat ik ga gebruiken;
 
Verder ben ik nog een beetje aan het stoeien geweest met dat ontwerp van die 100-blokken-sampler, waar ik overgens ook al een leuke naam voor heb; "Road to Insanity" (de weg naar krankzinnigheid). Dit is natuurlijk een leuke "play on words" van het bekende Nearly Insane patroon. En met zo veel blokken in die kleine maatjes is dat natuurlijk ook vragen om een lichtelijke krankzinnigheid om er uberhaubt mee te beginnen, of zekerheid om dat op te lopen tijdens het maken....  We zullen zien. Ik heb trouwens de blokken wel vergroot naar 17,5 cm, want sommige blokken waren echt zo goed als onhaalbaar in 15 cm (niet dat het véél scheelt maar toch) De quilt zal dan ongeveer 2,30 mtr in het vierkant worden......  Nu nog het kiezen van de kleuren. Ik zit te dubben tussen deze twee;


Wat vinden jullie??  Ik neig nog steeds het meest naar de bovenste, want ik vind het gewoon lekker knallen. Maar aan de andere kant ga ik dan weer aan de gang met de kleuren van mn kompassenquilt..... Beetje voorspelbaar misschien??? 
Maar nu ik de foto van de onderste wat beter bekijk vind ik die eerlijk gewoon te saai.....  Ik hou te veel van kleur om een quilt te maken met maar 1 kleur denk ik, hoe chique het er ook uitziet. De paarse versie vond ik trouwens ook schitterend, maar rood (én oranje én geel) past nu éénmaal het beste in ons interieur. 
Tja, ik denk toch echt dat het de bovenste wordt.....  Morgen es horen wat Henk vindt.
Moet toch eerst de glas-in-lood-quilt afmaken, dus nog even tijd om het te laten broeien.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je op mijn blog langs gekomen bent! Nu kom ik even bij jou snuffelen. Wat een prachtig ontwerp... ik ben het met je eens, het bovenste ontwerp is heerlijk levend en warm, het onderste doods... Ik zou voor de bovenste gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral in deze tijd van het jaar spreekt zo'n oranje quilt me heel erg aan. De uitstraling is warm. Ik weet het zeker, ik zou voor deze gaan. Jammer voor jou heb ik nu bijna (nou ja, bijna...) de Civil War Diary blokken klaar. Dat zijn er 121, ik moet er nog ongeveer 30. Eerlijk gezegd ben ik het behoorlijk zat, die grote hoeveelheid blokken en de maat van die quilt. Als ik eraan denk dat ik die ook nog moet quilten, ooit, krijg ik slapeloze nachten, maar van dat laatste weet jij alles en jij helpt me daar dan wel doorheen (flauw hè).

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!!! Nou ik zou ook voor de bovenste gaan!! Veel gezelliger dan de zwart/rode!!
    Ik wilde nog vragen hoe jij aan die geprinte labels komt? Maak je die zelf of laat je dat doen? Ze zagen er in ieder geval erg strak uit!!
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, kom ik zomaar toevallig op je blog terecht, leuk! Die bovenste sprankelt echt, en hoewel ik vaak rood en zwart gebruik in mijn quilts, vind ik die bovenste de mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, kom ik zomaar toevallig op je blog terecht, leuk! Die bovenste sprankelt echt, en hoewel ik vaak rood en zwart gebruik in mijn quilts, vind ik die bovenste de mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen