zaterdag 22 oktober 2011

De energie is alweer op hoor ;-)))

Tja, kan er ook niks aan doen. Ik denk dat ik in een dag en een nacht alle creatieve energie op verbruikt heb. Allerlei ideeën voor tassen, quilts en gequilte tassen vlogen door mijn brein. Zó erg zelfs, dat ik er 's nachts zelf door uit bed ging om het één en ander op te schrijven, bang dat ik het anders allemaal kwijt zo zijn.
Ik ben met een paar van die ideeën ook echt aan de gang gegaan, maar door omstandigheden zijn die ook alweer op de lange baan geschoven. Ja, erg, ik weet het, maar soms gebeurd dat nu eenmaal.
Cees zit klaar voor een quilt-sessie.
Ik had vandaag willen beginnen met een idee voor een leuke tas (van stof, misschien ook doorgequilt) maar de basis vroeg om 2 ritsen van 60 cm en ik had per abuis 2 van 50 mee genomen. Wil ik ze vanmorgen ruilen, hebben ze geen 60 cm ritsen meer.....  Grrrrr. En op zaterdag naar Epe moeten voor alleen een stel ritsen had ik dus geen zin in. Stoffen weer opgeruimd. Dan maar beginne met het door quilten van de glas-in-lood-quilt. Na een half uur klooien en ruzie maken met m'n naaimachine en m'n handen heb ik dat ook maar weer aan de kant gelegd. Als het niet wil, kan ik beter ophouden, voor de spullen in de container belanden (ik heb nogal een kort lontje wat mislukkingen aan gaat...)
Dan maar alles opruimen en de "Convoy" quilt de bies aan gaan zetten. Dat blijft ook almaar liggen. Maar zere vingers gooiden ook daar weer voortijdig roet in het eten. Dit weer is gewoon niet erg bevorderlijk voor mijn lichaam helaas. (Is het al weer bijna zomer??)
Dus, vandaag gedaan wat ik het beste kan;  lekker lezen.....  Heb anderhalf boek uit gelezen.... De laatste twee van de Elm Creek Quilters die ik van de week binnen kreeg. De laatste helft van "the Aloha Quilt" bewaar ik voor morgen....
Henk gaat nu zo lekker de open haard voor me aan maken. Ik kan niet meer warm worden lijkt het wel. Dus, lekker met een stoel voor de open haard, katten om me heen en lekker tv kijken. Ook daar ben ik goed in ;-)))

1 opmerking:

  1. Soms is het zo moeilijk als je hoofd vl zit met ideeen en je lijf niet wil. Dan maar de salamitechniek volgen. Elke keer een klein beetje. "plakje" voor "plakje". En fijn dat je ook nog van andere dingen kunt genieten. Zoals een boek lezen en lekker lui bij de open haard voor de TV hangen. Dat zijn bij mij ook de dingen die ik doe als het lijf in staking gaat.

    BeantwoordenVerwijderen