zondag 16 oktober 2011

Dat geloof je toch niet?!

Kristallen
Gistermiddag zijn mijn lief en ik naar Nieuw Buinen (Zuid-Oost Drenthe) gereden, om daar De Naaidoos te bezoeken, volgens mij wel de grootste quiltwinkel in Nederland. Niet dat ik ze allemaal bezocht heb, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er nog grotere zijn....
Wat een fijne winkel, gezellige winkel, goed gevulde winkel en ga zo maar door. Een gezellige achterkamer met een enorme tafel erin, waar je even kan zitten, een bakje koffie of thee kan pakken, om vervolgens met frisse moed weer verder te neuzen tussen al die mooie stoffen. En wat een hoop stoffen!!  Allemachtig!! Ook was er een tentoonstelling van quilts van Marjolein Peters, waar je hiernaast wat quilts van ziet. Erg mooie quilts in allerlei stijlen.
Caramba
En je snapt het niet, maar ik ben wéér niet geslaagd om de stoffen voor mijn rood/witte quiltje te vinden. Echt, ik begin ondertussen erg aan mezelf te twijfelen en geloof dat ik dan toch eerst maar met die sampler moet beginnen. We zijn alles bij elkaar meer dan anderhalf uur in die winkel geweest (nog niet erg lang, want ik had er nog wel een uur kunnen lopen, maarja, Henk was ook mee) en ik ben ook niet met lege handen weg gegaan hoor. Veels te zonde van zo'n end rijden.....  Een paar mooi stofjes van 1 serie in geel, oranje en rood, een mooie fossilfern in geel en een lief stofje van rood en oranje blaadjes op een creme achtergrond. Misschien komt die alsnog in de rood/witte quilt, als ik er ooit nog bijpassende stoffen kan vinden....  Ach, nou ja, we zijn een middagje samen weg geweest en weer es in een hoek van Nederland geweest waar ik nog nooit was geweest, dus dat is ook al wat waard toch? En ik weet nu dus een goed gesorteerde quiltwinkel te zitten (heeeeel gevaarlijk) wat ook fijn is.
Ik laat die rood/witte quilt even rusten en richt me eerst maar weer op de dingen die ik af wil hebben voor die tijd, want daar ligt nog genoeg van.
Nog even mijn favoriet van al die quilts, één die ik zelf ook nog eens wil maken;
Notre Dame de Rheims

2 opmerkingen:

  1. Nou Bianca, ik weet het niet, maar wat voor rode stofjes zoek jij dan???? En ik weet niet waar je woont, maar in Tilburg is Quit-it & Dotty, een kleine winkel, maar wél één van de leukste winkels van Nederland (én mijn favo winkel)en daar hebben ze héél veel rood. En wat dacht je van den Haan & Wagenmakers in Amsterdam (ook een favoriet van mij). Petra Prins in Zutphen??? Zij hebben ook veel rode stoffen.
    Succes hè met verder zoeken.
    Mooie quilts laat je zien met een heel groot wow-gehalte!

    Fijne dag verder,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke winkel he, de Naaidoos. Kom er zo vaak mogelijk en het uur rijden heb ik er best voor over. Gezellige sfeer, super aardige mensen, heel veel keuze. En wat een mooie expositie hangt er weer.... Moet er toch maar weer eens naar toe. Het is alweer bijna 2 maanden geleden..... Maar het probleem is: ik heb geen stof nosig en ik weet als ik er naar toe ga..........!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen