woensdag 19 oktober 2011

Creatieve Energie.... is dat ook groen???

Gelukkig heb ik weer wat Creatieve Energie de laatste tijd. Het komt en gaat in golven heb ik het idee. Soms kan ik de gang niet te pakken krijgen of geen gang in zijn geheel, maar soms, zoals nu, heb ik elke dag ideeën en energie genoeg om de hele dag aan de gang te blijven.
Gister bijvoorbeeld heb ik zomaar in een uur tijd die glas-in-lood-quilt gesandwicht, een klus die ik meestal een aantal weken voor me uit schuif, omdat ik er zo'n hekel aan heb... Daarna had ik zelfs nog zin om wat stukjes leer aan elkaar te lijmen voor de tassen-les van vandaag.
Die les was weer veel te kort voor alles wat ik wilde doen, maken, bedenken. De oude tas die ik aan het opleuken ben, begint nu ook ergens op te lijken. De klinknageltjes aanbrengen bleek nog een tijdrovende klus te zijn. Het hengsel moet ook nog "aangekleed" worden met nageltjes, wat ik dus pas over twee weken kan doen. Ook had ik al willen beginnen (stiekum dacht ik zelfs die in 1 les te kunnen maken) aan een portomonnee voor Henk. Dat is dus met plannen gebleven. Ook een idee voor een leuke tas is geboren, maar nog niets mee kunnen doen.....  Ach ja, in gedachten ga ik altijd veel sneller dan in het echt. Herken je dat wellicht?? Quilt-kwaal dacht ik, maar met tassen maken werkt dat dus ook al zo.......  Misschien dan toch maar een fotootje van voor en na?? Voor hij echt af is duurt het anders wel erg lang he?
voor
na
Beetje overbelichte foto de tweede, omdat ik die met de flitser moest doen. Als hij echt af is maak ik een betere hoor. Maar nou heb je een beetje een idee wat ik aan het klooien ben. Ik ben overgens helemaal niet blij met hoe sommige studs zitten. Hier en daar wat te dicht bij elkaar of uit lijn. Ondanks uitgebreid meten en aftekenen zijn er toch wat slordigheden in geslopen. Beter op letten dus de volgende keer. Nog nauwkeuriger doen dus.
Wat betreft de 100-blokken-sampler, daar heb ik toch het besluit over genomen hem in rood en wit te maken. Ik twijfelde over dat zwart met kleur, maar ik wil niet weer een zelfde stijl quilt maken als mijn kompassen. En vannacht, tijdens het surfen op mijn favoriete blogs, kwam ik een Nearly Insane tegen in rood met wit en realiseerde me gelijk dat ik dat gewoon MOOI vind. Dus ga ik mijn "Road tot Insanity" toch in rood met wit maken. Allerlei tinten rood, gewoon uit mn voorraad, met verschillende witjes en creme, ook uit mn voorraad. Alleen de sashings maak ik uit 1 stof om er evenwicht in te krijgen. Ik denk dat dat best mooi gaat worden. De eerste 20 blokken heb ik al uitgeprint - voor de malletjes en sommige de paperpiece-opzet - dus ik kan er zo mee beginnen als ik nog meer Creatieve Energie blijf houden......

Tot zo ver. Nu lekker op de bank tv kijken met mn lief, die zo maar thuis is vanavond. Tot de volgende ronde!!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tassen maak je en dan ook nog va leer. Lijkt me best moeilijk. De rood/witte quilt vind ik prachtig. Ja, leuk verhaal he van die stroopwafels. Ik ben benieuwd of het hem gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is mooi, rood met wit!
    Wat maak je schitterende tassen! Dat kan ik nou echt niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen