zondag 25 september 2011

Een tas, wat lood en harige beestjes.

Vandaag was een productief dagje. Ik was er al om half 7 uit vanmorgen, want ik lag al vanaf half 4 wakker. Zó vol ideeën en zo'n hoop te doen voor ik weer met wat nieuws verder mag (van mezelf dan) dat ik ook al binnen een uur achter de naaimachine zat. Wat heb ik vandaag gedaan??  Het zwart/wit tasje is nu AF! Had wat ruzie met de hengsels, maar het zit nu naar mn zin.
De binnenkant is nu ook klaar, het "keer-gat" heb ik met de hand mooi dicht genaaid tijdens de koffie bij mn schoonmoeder. Let ook op de hengsel-binnenkanten; zwart met witte kattenpootjes; toch een persoonlijk tintje er aan gegeven zo.
Hoe vind je m geworden?? 

Verder heb ik eindelijk een begin gemaakt met het "lood" aanbrengen op de glas in lood quilt. Ondanks dat het nog maar een klein stukje is (wat een tijdrovende klus is dat!!) kun je wel goed zien wat het effect is;
Komt gelijk leven in de quilt zo vind ik zelf. Maar ik heb het werk zwaar onderschat! Best moeilijk, helemaal omdat ik met de naaimachine werk. Veel uithalen en opnieuw beginnen.
Dus, dat was het naai-gedeelte van de dag. 

Vanmiddag ook lekker tv gekeken met mn kattenkinderen. Hier Cees die vanonder de salontafel ook tv kijkt;
Hij kan echt heel geboeid tv kijken, zo lang het maar lekker beweegd enzo.  Dirkje heeft zo zijn eigen manier om ontspannen tv te kijken;
Heel charmant standje he?  Snap je nu ook waarom we Dirk ook wel "the Blob" noemen??? Lekkere dikke buik die heerlijk aanvoelt en hij ook graag tentoonstelt. Kun je zijn naveltje ook zien?! Hij is de enige waar ik zijn navel zo kan zien (eigenlijk de enige die me zo zonder schroom zijn buik laat onderzoeken trouwens)
De grote pijl naar beneden wijst zijn navel aan, de twee horizontale pijltjes wijzen zijn tepeltjes aan.(klik maar es op de foto, dan zie je hem groter) Geinig he?! Maar vooral die houding, dat doet 't hem.... Lekker dier.
Door de hevige zon zie je de verwijtende blik in Dirk zijn ook niet zo goed als dat ik het zag... "Heel leuk hoor mama, mij zo tentoonstellen......" " Ja jochie, je maakt het er zelf naar hoor..."
Bram zit gewoon graag in het zonnetje. De enige reden waarom ik zelden het zonnescherm omlaag doe.
Arie in zijn typische "liever-lui-dan-moe-krabbel-houding" Plat met zn kontje op de vensterbank (waar hij vaak met zijn broer in het zonnetje zit) zijn nagels bijwerkt, maar ondertussen ook in de gaten houdt wat die wandelaars op de stoep uitvreten.

En zo hebben we weer een zonnige dag samen door gebracht, ieder zijn eigen ding doend en lekker relaxen. Hoop dat jullie ook een fijne zondag hebben en tot een volgende keer dan maar!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben hier voor de eerste keer en het is meteen duidelijk waar jij van houdt! Katten dus, jeetje wat een lollige beesten heb jij en zo lekker fotogeniek.
    Je tasje is een snoepie, echt superleuk!
    Je hebt gelijk, glas in lood is een tijdrovend werkje, maar het wordt wel erg mooi. Gewoon doorzetten, wordt vanzelf een Affo! LOL
    Ik kom nog eens een keer terug, hoor. Nu ga ik naar beneden, beetje stitchen aan de nieuwe BOM, deze:

    http://www.sewhappy.me/fun-stuff/christmas-sewalong/

    Je ziet hem op steeds meer blogs verschijnen.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie op mijn blog. Mooie katten heb je, ik mis die van ons wel nu we in Amerika zijn. Geen huisdieren om je heen hebben is best saai! (niet dat ik de tijd krijg me te vervelen hier hoor!)
    Die tas hebben wij eens op de Bee gemaakt, allemaal in verschillende kleuren, was leuk om te doen! Ik vind 'm erg sjiek in zwart-wit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik vragen wat voor steekje jij gebruikt op de naaimachine voor een glasinloodquilt?
    Ik heb met de hand al eens ééntje gemaakt, maar wil ook graag één op de naaimachine proberen..
    Groetjes Klaske

    BeantwoordenVerwijderen