vrijdag 2 september 2011

't Is weer vrijdag!!

De dag begon vandaag erg vroeg. Om een uur of vier al weer wakker - terwijl ik er pas om 1 uur lag - en om 6 uur ben ik er maar uit gegaan. Heeft dan weing zin meer te blijven liggen. 
Ik zou ook al vroeg naar mn oppas-vriendinnetje gaan, omdat haar ouders naar een crematie moesten. Daar aan gekomen was al snel duidelijk dat die kleine floepert er niet zo'n zin in had vandaag. Ze had weinig geslapen 's nachts en dat was ook duidelijk te zien. Gelukkig is ze met mij nog niet √©√©nkennig, waar ze bij anderen wel last van heeft, dus de ochtend was rustig en gezellig. Om 10 uur ging ze  tussen de poppen en de blokken liggen en dacht dat ze wel rijp was voor een tukje misschien. Nou, dat was ze! 5 Minuten voor d'r ouders thuis kwamen haalde ik haar pas uit bed.  Om 1 uur!! Drie uur geslapen!!!  Dus, ik had een hele stille ochtend en ben nu ook helemaal niet zo moe als anders en ga dan ook geen dutje doen. 

Ik had nog wat foto's beloofd van mijn nieuwe quiltproject. Ik hoop dat het dan een beetje duidelijker wordt, al ziet het er nog niet uit natuurlijk!!
Op het ontwerp leg je de ondergrondstof waar je op gaat appliceren. Dan teken je met een dun potloodje de lijnen op de stof.  
En dan is het eerst een kwestie van de aparte delen uit de gekleurde stofjes te knippen zodat ze net over de potloodlijnen heen vallen. De randen worden straks bedekt door het loodband, dus daar zie je straks niks meer van.
Hier heb ik papier en stof aan elkaar gespeld opgehangen, veilig voor nieuwsgierige en ondernemende kattenkindjes.  Hier heb ik de aparte delen alleen nog met schilderstape vast zitten. Pas als ik alle delen heb uitgeknipt ga ik ze vast zetten. Zo kan ik nog wat schuiven als iets niet helemaal uit komt en kan ik op goede volgorde werken (lichte stoffen eerst, daar overheen lappend de donkere stoffen) 
Hier heb ik twee weken voor om in elkaar te zetten, zodat we in de volgende les verder kunnen met het maken en aanbrengen van het loodband. 

Weekend is er weer bijna en dat betekend dat ik mn kerel weer zie. Morgen gaan we samen naar vrienden van de 4x4 club om te helpen sleutelen. Nouja, Henk helpt sleutelen, ik ga mee voor de gezelligheid. Ter compensatie bak ik vanavond een appeltaart voor bij de koffie.  Wordt vast gezellig. 
's Avonds hebben we bij andere lieve vrienden een BBQ als verlate verjaardag, dus dat komt perfect uit met het weer dat ze voor morgen beloven. 
Ja, wordt vast een lekker weekend, maar daar lees je hier dan vanzelf ook over.  Fijn weekend en tot de volgende keer!!! 

1 opmerking:

  1. Leuke achtergrond en pakkende titel!
    ik ben helemaal weg van je hortensia quiltje. Michel vindt m ook onwijs mooi! Die mooie glimmende kraaltjes in de bloemies!! Heel tof! Succes met je nieuwe blog. Het is vast veel werk maar ook wel een beetje leuk om weer alles anders en mooi te maken toch? en zo niet dan hoop ik voor je dat je ouwe stek snel weer beschikbaar is.
    XXX van je zusje

    BeantwoordenVerwijderen