donderdag 22 september 2011

Nog zo'n half-af halfronde tas....

Vanmiddag had ik weer mijn halfjaarlijkse controleafspraak bij mn tandarts. Ik was er van overtuigd dat ik een gaatje of 2 zou hebben, maar HOERA, helemaal niks!! En om dat te vieren ging ik lekker naar de quiltwinkel dichtbij om daar wat stofjes te scooren. **grijns** Een scheet van een zwart/wit stofje trok mijn aandacht en na wat reken- en nadenk-werk heb ik daar wat van gekocht. En vanmiddag ook al wat van in elkaar gezet;

 Nóg een halfronde tas!! In zwart/wit, een maatje kleiner en wat steviger.


 Deze tas heeft een magneetsluitinkje. (beetje wazige foto zie ik nu)

 Hier kun je zien dat ik hem een slag kleiner heb gemaakt dan die paarse. Meer een handtas-formaat. Die paarse is meer shopper-formaat vind ik. Ook blijft de kleine beter staan, omdat ik een dikkere volumevlies heb gebruikt. De voering moet ik nog maken en erin zetten en ook hengsels moet ik nog in elkaar zetten, maar is het geen scheetje???  En het leuke is; van dat beetje stof wat ik heb gekocht kan ik er nog zo ééntje maken, maar dan met andere patroontjes. Hoe dat kan???  De lap stof was er één die al uit verschillende patroonbanen is gedrukt. :-)  De voering is ook zwart/wit natuurlijk. Alleen denk ik er over om 1 van die twee tasjes een rood accentje mee te geven. Grote rode knopen bijvoorbeeld, of een rood bandje of kantje op 1 van de stroken. Moet ik nog even over denken.
Voor de paarse tas heb ik vanmorgen de hengsels in elkaar gezet.

Volgende week donderdag komt hij pas helemaal af, want dan zou Aagje (mn quiltlerares) me helpen die ringen erin te krijgen. Schijnt nogal lastig werkje te zijn en ik heb niet veel kracht in mijn handen. Ook de voering moet ik nog met de hand dicht naaien, dus maakt niet zo veel uit dat het nog even duurt.

Nog even een fotootje van onze Dikkie Dirk; die gekkerd maakt altijd een sprintje als ik de handdoek waar de eetbakjes op staan op wil ruimen. Het liefste ligt hij op de handdoek en moet ik de punten pakken en hem zo een rondje door de kamer heen slepen. Grootste lol heeft ie dan.  Ik zal es zien dat Henk dat zaterdag of zondag doet, dan kan ik foto's maken daarvan. Dan snap je het wellicht beter..

Nou, afsluiten nu, morgen oppassen bij Stacey.
Fijn weekend allemaal en tot de volgende ronde!!

1 opmerking:

  1. mooi hoor je tasjes. ziet er super leuk uit. die kun je straks mooi verkopen op je site.
    maak een filmpje van Dirk op de handoek!!

    BeantwoordenVerwijderen