vrijdag 16 september 2011

Loodlijnen en tassen!!

Gistermiddag was mijn tweede glas-in-lood-quilt-cursus (lekker woord voor scrabble!!) en ik heb de edele kunst van loodlijntjes-maken van stof onder de knie kunnen krijgen. Alle gekleurde stoffen van de quilt in wording zijn nu geappliceerd en ziet er nu zo uit
Zonder de loodlijntjes ziet het er flets uit en die loodlijntjes zullen erg mooi uitkomen. Zo gauw ik een hoekje klaar heb, plaats ik weer een foto, dan kun je het verschil beter zien.

Morgen ga ik een 1-daagse cursus doen. Een halfronde tas maken. Ik wilde deze cursus al lang doen, omdat ik nooit echt naailes heb gehad en hier hoop iets meer algemene vaardigheden kan leren. Hoe zet je een rits het mooiste in?? Hoe maak je een binnenvakje met rits in de voering van een tas?? Zulke dingen heb ik al wel gedaan, maar ik was nooit écht tevreden met het resultaat. 
De stoffen die ik ga gebruiken hebben mij al menig quiltles in mijn oor liggen schreeuwen (lagen strak achter mijn plekkie in het lokaal) dat ik ze moest kopen. Ik kon nooit wat verzinnen om ze te gebruiken,dus toen ik me voor deze les in schreef, ging ik daarna in één streep richting "mijn" stofjes.  Seringen en hortensia's in paars met bijpassende stoffenserie;
Ik heb de benodigde stroken al aan elkaar gemaakt, zodat ik een tijdrovend karweitje al klaar heb morgen en meer tijd kan steken in de details. Ben heel benieuwd hoe hij wordt. Hoop zondag wel een foto te kunnen plaatsen van de tas. 
Na les haalt Henk mij op en gaan we gelijk door richting Maarn, waar mijn Oma haar 87e verjaardag viert. Ik zal wel niet al te fit zijn, maar dat is niet anders. Hoef alleen maar te zitten gelukkig.
Zondag gaan Henk en ik saampies naar de Makro. Ik ben normaal niet zo van zondags winkelen, maar Henk wilde graag eens mee en er is op het moment een geweldige aanbieding van de StarTrek dvd-serie (ja, ik ben een Trekkie)  die ik domweg niet kan negeren. 
En dan is het weekend weer zowat voorbij en heb ik weer een week nodig om bij te komen.
Woensdag zou ik eigenlijk mijn 1e les hebben van de tassen-cursus in Arnhem, maar de eerste les is geschrapt, wegens een sterfgeval in het gezin van de lerares. Jammer, maar allezins begrijpelijk. Zulke dingen zijn verschrikkelijk, dus ik heb hier alle begrip voor. Dus, de 1e les is pas 5 oktober.  (een paar mooie tassen van bekende designers ondertussen??? Gewoon, om ideetjes op te doen)


En nu ga ik es even lampjes aansteken, want het regent pijpestelen hier en het is accuut donker in huis! 
Goed weekend en tot de volgende keer!!

2 opmerkingen:

  1. Ik zou graag wat informatie willen mbt de cursus tas maken in Arnhem.

    BeantwoordenVerwijderen