donderdag 1 september 2011

Eerste quiltles van het seizoen.

Zoals gezegd volg ik dus nog steeds quiltlessen. Dit doe ik in Putten, in de Stoffen en Baby Studio en mijn lerares is Aagje Admiraal, een geweldig kundige quiltster en aardige vrouw. Vandaag was de eerste middag van een serie van drie, waarin we leren een Glas in lood quilt te maken. Ik vond mijn ontwerp erg mooi, maar kwam er vanmiddag dus wel achter dat hij onhandig groot is eigenlijk...  Maarja, zulke dingen bedenk je dus pas wanneer je er mee bezig gaat.
Hij is dus 90 bij 75 cm. En ik gebruik dus 1 grote lap als achtergrond en daarop appliceer je dan de losse onderdelen, zoals de bloemen en bladeren en pas als alle onderdelen erop zitten, ga je alles afbiezen met het zgn. lood. Best nog wel precies werk, maar dat gaan we volgende les pas doen. Eerst dus huiswerk om alle losse onderdelen te knippen en op de ondergrond maken. Voorlopig dus nog zat te doen.  Ik zal zien dat ik morgen een foto maak, dan zie je misschien wat beter wat ik bedoel.  Kom je dan weer kijken??? 
Fijne avond en tot morgen!! 

1 opmerking:

  1. He Bianca,
    Ziet er vet gaaf uit joh! Moeten trouwens nodig wat afspreken en een bakje doen. Kan ik het gelijk even live bekijken.
    Rust maar een beetje uit van je quiltles en tot ...
    Liefs, Henny

    BeantwoordenVerwijderen