vrijdag 15 juli 2011

Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet.

Er is alweer een tijdje verstreken sinds ik de filmpjes plaatste, dus nodig tijd voor een update! De laatste week filmpjes van de vakantie komen er echt wel aan, maar nog even geen zin en tijd voor gehad. De slaapproblemen zijn weer terug, dus het energieniveau ligt niet erg hoop, dat snap je waarschijnlijk wel. Verder heb ik al mijn resterende energie gestoken in het maken van een dakje voor de Blitz. Dat moest er nodig komen. Lekker tegen hevige zon, maar vooral voor een sporadische bui tijdens het rijden. Het is toch weer ingewikkelder dan ik in de eerste instantie dacht, maar ja, dat heb ik wel vaker ;-) ))
We zijn begonnen met de plasic rand in de stof te lijmen;
IMG_7624Hier ligt het ding te drogen onder een beste stapel boeken; toch wel ergens goed voor zo'n goed gevulde boekenkast he??!
Toen moest de achterkant afgewerkt worden;
IMG_7628
Mooi afgebiesd met rood natuurlijk en de sjorbandjes eraan genaaid om het dakje te kunnen spannen;
IMG_7629En tussendoor wel tig keer moeten passen of het allemaal nog goed ging natuurlijk, wat overgens niet meevalt met gladde stof om gladde buizen, boven je macht werkend en in je uppie…..  Het was niet voor gevoelige oortjes bestemd wat er allemaal in de garage gezegd werd.
IMG_7631
Hier zie je hoe mooi strak het dakje nu staat;
IMG_7632
Maar nu moeten de zijkanten nog en dat wordt nog wel wat passen en meten en met kleine stapjes de stof zien te vormen zonder dat het gaat trekken ofzo….
Ploeter 6Ik hoop dat het gaat lukken. Morgen ga ik weer verder en hoop deze af te maken, zodat ik verder kan met het 2e deel. Die komt dan om de achterste bovenste buis heen (onder dit gedeelte) en dan schuin naar beneden en om die driehoeking zijkanten heen. Daar moet ook veel aan gepast en gemeten worden, delen aangenaaid omdat de stof niet breed genoeg is en dit alles op een trappetje of staande in de achterbak, omdat ik er anders niet bij kan….. Gaat dus nog lachen worden (eerder het tegenovergestelde denk ik…) 
Vandaag weer op mn vriendinnetje gepast, maar we waren allebei niet op ons best. Ik dus niet zo energiek meer en zij heeft last van de bovenste voortanden die echt letterlijk op knappen staan. Je ziet het tandvlees gewoon gespannen over die dingen heen staan. 1340974859_5_EtbZJa, hier lacht ze nog! Dit is een foto van haar mamma's hyves geplukt, dus niet van vandaag. (al had ze wel dezelfde broek aan)
Toch kon ze nog wel lachen hoor, vooral liedjes zingen is favoriet, al is mijn repertoire niet erg groot. Juist de herhaling is leuk, want ze zit echt mee te swingen en klappen, zelfs na 4 keer hetzelfde liedje.  Haar favoriet???  Olle Bolle Bruine Beer…. (die ken ik het beste) 
Vanavond neem ik maar eens een slaappilletje, want we hebben morgen een feestje en ik wil wel een beetje aanspreekbaar zijn. Ik ga trouwens binnenkort weer eens wat proberen om hulp te vinden voor alle problemen; een klassiek homeopaat die met het ziekteklassificatie-systeem werkt. Dit wordt dan echt werkelijk het allerlaatste…. Als dit niet werkt hou ik er echt voor altijd mee op nog wat te proberen. Na meer dan 10 jaar dokteren en zoeken heb ik het nu wel zo'n beetje gehad.
Voor nu, een fijn weekend gewenst en tot de volgende ronde dan maar!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen